niedziela, 10 października 2010

Niedzielna Fantazja


Niedzielne smutki, niedzielne szaleństwa, niedzielne lenistwo i Niedzielna Fantazja.
Ta ostatnia zrodziła się z moich siedmiodniowych emocji, które przyniosłam do kuchni pokruszyłam, zmiksowałam i schłodziłam, aby ostatecznie uzyskać słodko-kwaśno-słoną odsłonę mojej własnej Niedzielnej Fantazji.
Z pewnością nie raz do niej powrócę....
Mam nadzieję, że i Wam przypadnie ona do gustu!



Składniki:
spód ciasta
  • 1 1/2 szklanki pokruszonych ciasteczek typu Digestive (ja użyłam holenderskich ciastek piernikowych)
  • 70 gram masła (około 5 łyżek)
  • 2 łyżki cukru
masa budyniowa
  • opakowanie budyniu waniliowego 
  • mleko (należy zrobić budyń z połowy porcji mleka, jaka jest zalecana na opakowaniu)
  • pół kostki masła
śmietanowa pierzynka
  • pół lub cały kubek śmietany 30-40 %
  • łyżka cukru waniliowego
  • łyżka zwykłego cukru
  • pół kostki utartej czekolady (przed utarciem najlepiej wsadzić na chwilę do lodówki, żeby stwardniała)
Przygotowanie:
  1. Pokruszone ciasteczka wsypać do miski. Masło rozpuścić w garnuszku i razem z cukrem dodać do ciasteczek. Wszystko dokładnie wymieszać, przełożyć do formy i wstawić do lodówki, żeby zastygło.
  2. Przygotować masę budyniową. Budyń ugotować według przepisu, z tym, że zamiast całej porcji mleka dodajemy połowę. Ostudzić. Pół kostki masła, ucieramy (można użyć miksera) i stopniowo po łyżce dodajemy do ostudzonego budyniu. UWAGA! Jeśli budyń będzie gorący, masło dodawane do niego zważy się!
  3. W osobnej misce ubijamy śmietanę z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie dodajemy czekoladę i mieszamy wszystko razem. Wstawiamy na chwilę do lodówki.
  4. Kiedy nasza masa ciasteczkowa stwardnieje, nakładamy kolejno, rozsmarowując nożem, masę budyniową i śmietankową pierzynkę. Odstawiamy do lodówki na około 30 minut i gotowe!




                                                                     Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz