wtorek, 12 października 2010

Placuszki kartoflane z pieczarkami


Jeżeli w domu nie pozostało Wam nic więcej prócz kilku ziemniaków i odrobiny pieczarek nie ma się co martwić, że obiadu nie będzie!
Przyda się tartka, dwie sprawne ręce, olej do smażenia i przynajmniej jeden głodny łakomczuch. 






Składniki:

  • pół kilo ziemniaków
  • pół kilo pieczarek (lub tyle ile zostało w spiżarce)
  • jedno jajko
  • średnią cebulę
  • 2 łyżki mąki
  • sól i pieprz
Składniki na sos czosnkowy (propozycja):
  • 2 lub 3 ząbki czosnku
  • pół jogurtu naturalnego (duże opakowanie)
  • 3-4 łyżki majonezu
  • zioła do przyprawienia




Przygotowanie:
  1. Ziemniaki obrać i utrzeć drobno na tarce (przyda się odrobina cierpliwości).
  2. Dodać jajko, mąkę, sól, pieprz i wymieszać.
  3. Cebulę drobno pokroić i przesmażyć na patelni. Gotową dodać do masy ziemniaczanej.
  4. Pieczarki obrać, pokroić i wrzucić do masy ziemniaczanej. Całość dokładnie wymieszać.
  5. Na patelni rozgrzać olej i smażyć placuszki aż się nie zarumienią, dokładnie z dwóch stron.
  6. W szklanej miseczce mieszamy jogurt, majonez, wyciskamy czosnek. Na koniec dodajemy ulubione zioła, np. bazylię, pietruszkę lub tymianek.




                                                                      Smacznego!

2 komentarze:

  1. podczas rocznej emigracji (we Włoszech) właśnie placków brakowało mi najbardziej... jednakże po jednej próbie tarcia ziemniaków na ręcznej tarce, poddałam się i poprzysięgłam nigdy więcej! ;p Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zatrudniam do tego mojego chłopaka ;) dwie silne ręce trą, a ja staram się umilić mu czas, żeby nie narzekał.
    Ale zgadzam się z Tobą Natalio, placki ziemniaczane wymagają cierpliwości! I można się zniechęcić... Z myślą o Tobie, mam pewien bardzo prosty przepis na plaski ziemniaczane po góralsku -BEZ UCIERANIA! :) Wkrótce go zamieszczę.
    Pozdrawiam kolorowo!

    OdpowiedzUsuń